Välkomna!

Hejsan och välkomna till min blogg=)  Här får ni följa mig genom min utbildning till blomsterdekoratör.   Detta var min, Malin och Emilias första arrangemang som vi gjorde i vegetativ stilart som jag kommer att berätta mer om=)
Ja nu är skolan äntligen igång, man har gått hela sommaren och längtat på att få börja=)
Än så länge har vi mest gått igenom en massa saker men igår fick vi lära oss att snitta blommor, och det är inte så lätt som man kanske kan tro och att vi kommer bli grymma på det, känns som långt bort just nu, men ändå spännande och roligt=)
I fredags var vi ute på utflyckt i Uggleberget som är ett naturreservat, där fick vi lära oss allt från hur man kan använda växter för att överleva i skogen till hur växter och annat lever. Vi fick även göra ett litet arrangemang i vegetativ stilart som menas med att man försöker efterlikna naturen och man får bara använda naturmaterial, det var jätte kul, så den bilden ni ser är min, Malin och Emilias arrangemang =)
(såklart tog vi inget ur naturreservatet, utan var utanför då)
Ja det är en början och hoppas snart kunna visa mera fint.
Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella

Suuuperfint :)

2011-08-30 @ 22:34:13
URL: http://elingabriella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0