Lycka!

"Lyckan ser alltid liten ut när du håller den i handen,
men släpp den och du inser genast hur stor och dyrbar den är"
*
*
Hej på er!
Idag var andra dagen på floristhörnan i Skara. Och jag kan bara säga att jag storm trivs. Jag va så nervös när jag va på väg dit igår att jag blev så sjukt kissenördig. haha! Men som vanligt så va det dumt att vara så nervös, för direkt när jag kom dit så kändes det hur bra som helst. Jag fick börja med att göra 30 st hand buketter till två olika begravningar. Sedan fick jag städa och diska lite, gick sedan runt och kollade deras sortiment i butiken. Och man vill ha ALLT!! Så otroligt fina inrednings saker och allt är i min smak, ska försöka ta lite kort så att ni ska få se, och jag rekomenderar att åka dit och kolla:) Sedan fick jag hjälpa till och ta emot kunder om jag ville, och självklart gjorde jag de:) Men kändes lite dumt när jag inte visste vad nått kostade, men det gick bra ändå. Min pappa var min första kund! och då fick jag göra en liten bukett, men vad svårt det var, att helt själv komma på nått, men pappa blev nöjd:) Sedan fick jag vara med och plocka upp årets jul sortiment från Cult design, Super fina saker! Sedan var det lite små pyssel hela dagen, lite skyltning och så. Ja det var en så otroligt rolig dag
Efter bara första dagen så fick jag ett sådant lyckorus, jag har verkligen hittat rätt. Jag har inte ens gått halva utbildningen men känner redan att detta är helt rätt. Att få hjälpa kunderna är otroligt roligt att få jobba med sådana fina blommor och en otroligt mysig butik. Och jag trivs jätte bra med personalen. Jag hoppas att dessa två veckor kommer gå väldigt sakta!
*
Idag har jag fortsatt att plocka upp julsaker som sedan ska upp i skyltfönstrena, lite som julafton när man plockar upp, för man vet inte vad det är :) och så är det massa fina julsaker, allt från söta små trolltomtar till fina änglar och massa mer! Sedan små pysslat hela dagen, försökt hjälpa kunder så mycket jag bara kan:) Fick även vara med och skicka iväg en beställning via internet, det var kul och få göra det och se hur det fungerar.
Sedan kom Godisbilen:) Varje tisdag kommer det 2 killar från Holland och säljer blommor, en stor lastbil fylld med otroligt fina blommor, så jag sa att det måste kännas som att gå in i en godisbutik:) så nästa vecka ska jag få gå med när hon handlar.
Sedan så fick jag ställa mig och snitta upp de nya blommorna, och jag känner att jag börjar bli lite snabbare på att snitta blommorna, det är kul när man känner att man utvecklas:)
Jag är super nöjd med dagen:)  Jag längtar redan tills jag ska dit i morgon och då ska vi fortsätta att snitta upp de nya blommorna och även göra buketter, sedan får vi se vad det blir för kul:)
*
Kan inte säga annat än att jag är L.Y.C.K.L.I.G<3
*
*
Ha det bäst
Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0