Sammanfattning av förra veckan!

Förra veckan gjorde vi även klar våran begravningskrans, genom att dekorera den med blommor. Och har idag även gjort en repition av den. Idag tyckte jag det gick mycket bättre än förra veckan. Jag behövde inte lika mycket blommor som förra gången och fick en bättre form på den, var bara ena sidan som blev lite sämre, men det kändes ändå okej. Det var skönt att på ett sätt använda samma blommor, jag tycket det var då lättare att repetera när man vet hur det ska se ut från början.
Sedan så hade vi det som ett litet "prov" idag, vi skulle jobba mer självständigt,  så när vi var klara fick vi en och en gå ut med våran krans till våran lärare där han skulle bedöma den genom några punkter. Det var skönt att få en sådan bedömning så man vet lite vad man ska tänka på. Och nu vet man lite hur det fungerar till den dagen vi ska ha ett riktigt prov.
*
*
Här är den från förra veckan, den blev sådär, jag hade svårt att få till en jämn och fin form som hängde ihop. Den blev som en boll med en liten svans.
*
*
Och här är den från idag. Tycket ändå den blev bättre, fick till blommorna bättre på högersidan, det fick jag inte förra veckan. Och hel heten blev mer jämn. Så nästa gång då kommer den bli kalas bra, då behöver jag ta lite från första och lite från andra så kommer den bli toppen fin:)
*
*
Förra veckan fick vi även göra ett eget mosshjärta och även dekorera ett färdigt hjärta som läraran hade beställt.
Det hjärtat vi gjorde själva skulle dekoreras mer traditionellt medans det andra fick vi piffa till.
*
Vi började med att klippa ut ett hjärta i papp sedan limmade vi på oasis både ovan och under. På ena sidan var det tjockare lager av oasis och den andra sidan var smalare för att man ska kunna göra ett hål på den tjockare sidan och sedan kunna plantera i den, men vi gjorde inte det nu utan nu så dekorerade vi bara på hjärtat.
*
*
Såhär blev det färdiga hjärtat. Hjärtat blev ganska stort och dekorationen liten. Men man lär ju sig hela tiden, och det är ju det som är roligt så nu vet jag det till nästa gång:)
*
*
Detta hjärtat fick vi utav lärarna. Här har jag lindat hjärtat med bouillontråd.
*
*
Sedan planterade jag i ljung och silvertrassel och satte även i två plastrosor med varsin pärlnål i. Sedan har jag även lindat lite bouillontråd runt rosorna, syns tyvärr inte på bilden. Jag blev väldigt nöjd med denna:)
*
Vill även visa min första krans som jag gjort och även dekorerat den.
*
Denna fick sedan mina föräldrar att hänga på deras dörr<3
*
Ha en fortsatt trevlig kväll
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0