Första veckan!

Ja en vecka har gått, och det har varit hur kul som helst. Har lärt sig nya saker varje dag.
I torsdags fick vi lära oss spiralteknik, då ska stjälkarna gå runt i en spiral runt den blomman som är i mitten.
Jag trodde inte det skulle vara så svårt, men det tog en bra stund innan man fick in tekniken. Sen skulle man också få en fin bukett och det kan jag säga är inte det lättaste, men roligt och se hur man utvecklades under dagen.
Här har vi de blommor vi jobbade med, från vänster. Chrysantemum (santini), tiki, läderblad och rosor.
Här kan ni kanske se lite hur stjälkarna går i spiral, blir det fel i spiralen så kan man knäcka nån utav blommorna när man ska knyta den.
Här en utav många som jag tycker blev bra, när man hade gjort en så va det bara och klippa upp och göra en ny, det var lite små tråkigt när man väl var nöjd med en:)
Denna gillar jag väldigt mycket, att man kan använda sig av naturen såpass mycket gör det hela roligare, här har vi andvänt äpplen och rönnbär.
Fredagen började med att vi alla visade upp våra bildspel från när vi var på Uggleberget förra fredagen, det var kul och se alla andras och även se så många fina naturbilder.
Andra och sista lektionen fick vi göra roliga saker. Vi fick binda buketter utav de blommor vi hade kvar från dagen innan, sedan skulle vi även prissätta och namnge våra buketter och sedan ställa ut dem i våra lilla butik vi har i skolan.
Där kommer vi ha öppet på fredagar för våra lärare på skolan, där vi då kommer att sälja de saker vi gjort.
Den ena döpte jag till Röd sammet och kostade 19:-
Och den andra döpte jag till Rosa och kostade 25:-
Här är våran lilla butik, och där fick vi ställa ut våra blommor:)
I morgon börjar ännu en rolig skolvecka och då ska vi börja med ett litet projekt som ska ställas ut på Liseberg nästa helg. Men det får ni se när det är klart=)
Puss o kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0