Första riktiga arrengemang:)

Äntligen!!
Idag trodde vi att vi skulle ha teoretiska lektioner, men icke=) Idag hade vi lektion i teknik, vi skulle lära oss olika tekniker man kan använda sig utav.
Så vi gick ut och hämtade olika sorter av blommor, även rönnbär, ekollon, nypon osv. Man gick och tänkte hur man skulle få ihop detta till något fint, men jodå det gick allt!
Här har vi då de saker vi samlade på oss, och ni kanske kan förstå hur vi tänkte, finns ju inte ens några stjälkar till att göra en bukett.
Men med hjälp utav olika sorter av ståltrådar, band man på dem på olika sätt i blommorna, för att få stabilitet och för att kunna arbeta med växterna. ( glömde tyvärr pepprena i skolan, och kommer inte ihåg vad allt hette tyvärr:/ men ska ta med mig allt så jag kan förklara)
Och sedan tog vi hjälp utab floristtejp, för att få ännu stabilitet och mer stjälkliknande utseende.
Sedan när buketten var klar så tog vi floristtejpen runt alla konstgjorda stjälkarna, för att tillslut få ett fint handtag.
Ja här är den klar, och vi har även dekorerat handtahet med sidenband och en pärla för att få den extra fin.
För att vara första gången så blev jag faktikst nöjd, tyckte den blev fin.
Det är så roligt och komma till skolan, för man lär sig nya saker varje dag och man vet aldrig hur dagen kommer att se ut och jag trivs jätte bra i klassen, det kommer helt klart bli ett toppen år=)
Jag kan inte mer än säga att det varit en super rolig dag och ser fram emot morgon dagen då vi ska fortsätta binda buketter.
Ha det bäst
Kramar <3

Kommentarer
Postat av: Elin Gabriella

Åh WOW så fint det blev vännen :) Du kommer bli rikrigt grym tror jag ;)



KRAM

2011-08-31 @ 21:50:36
URL: http://elingabriella.se
Postat av: Anna

tack hjärtat=) det känns verkligen rätt, än så länge=) <3

2011-08-31 @ 22:04:14
URL: http://lavenderflickan.blogg.se/
Postat av: Christina

Så fin buketten blev och så roligt att du kommit på vad du vill göra och kommit in på utbildningen! Ska bli kul att följa dig här på bloggen!



Ha en bra helg!

Kram

2011-09-03 @ 15:44:23
URL: http://christinawidmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0