Begravningsbukett

Hej igen:) mycket inlägg idag.
Denna veckan ska vi hålla på med begravningsbuketter, begravningsdekorationer och även kransar.
På Fredriks lektion idag då började vi med begravningsdekoration (Kistbukett) Som vanligt ser det så lätt ut när han gör det:)
Vi gjorde buketten som vanligt i spiralteknik och sedan även i radielsticktecknik då blommorna sticks i uppifrån, då man lättare får blomman där man vill ha den men svårare att hålla kvar spirlateckniken. Och under tiden vi gjorde buketten skulle den stödjas mot bordet också nått nytt när man är van att hålla den upprätt. Det gick bra men jag fick inte någon volym på slutet, som att den skulle vara granliknande, men för att vara första gången så var jag ändå nöjd:)
*
Vi använde oss utav Chrysantemum, nejlikor, brudslöja, trädgårdsstormhatt och cypress och en som jag inte kommer ihåg.
*
*
*
*
Så i slutet av buketten skulle den haft mer volym, men öva öva öva:)
*
Tack för idag!
Puss & Kram <3

Kommentarer
Postat av: Lisa (Edvinsson) johansson

Sötlök! Vad glad jag blir när jag ser allt fint du gör. Du kommer bli en toppen florist, lika fin som alla blommor. Kram på dig!

2011-10-04 @ 21:35:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0