Gravkrans och gravdekoration

Hejhopp!
Ja dåligt med inlägg:/ skäms, ska skärpa mig:) väntar på lite kort också så jag kan visa er från när vi var i Jönköping på Elmia garden flower grand prix, det var riktigt roligt och få se hur det går till på tävlingar, och fanns massa fint och se på resten av mässan också.
Men denna veckan så fortsätter vi i sorgetemat och har idag gjort en traditionel gravkrans i ädelgran, jag han tyvärr inte dekorera den klart, men han sätta dit några kottar i alla fall:)
*
*
Börjar först att linda kransen med vliselin och fästa det med mälor, sedan använder vi oss utav grön spoltråd att fästa grankvistarna med. Det är pilligt och mitt tålamod ville inte riktigt va med mig idag, men det var bara att köra på ändå, till slut blev de bra:)
*
*
Han och dekorera lite men inte helt klart. Först så gjorde man en slags roset utav tre grankvistar och gaffelskaftade dem och fäste ner i kransen, sedan skaftade man även kottarna så att de sitter fast i kransen. Än så länge tycker jag den ser fin ut:)
*
*
Sedan gjorde vi även en gravdekoration med ädelgran
*
*
Här har vi början, vi använder oss utav oasis som sitter fast i en petite.
*
*
Här har jag fyllt ut den så att inget utav oasisen eller petiten syns, det är ganska svårt att hitta granbitar som är likadana, så tycket min blev lite ojämn och ganska stor, men men:) nu ska det bara dekoreras.
*
*
Färdiga resultatet! Som att min blev så stor, så tycket jag det var svårt att dekorera den, och vad man skulle ha. Men när jag ser den nu, så skulle jag nog tagit mer ljung lite mer av allt känns de som. Men vet jag det till nästa gång:)
*
I morgon ska vi göra klart våra stora cypress kransar som vi gjorde för två veckor sedan, så i morgon ska det på blommor på dem, ska bli spännande och roligt:)
Tack för idag<3
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0