Buketter

*
Förra veckan fick vi lära oss den så kallade spiraltekniken och har idag fortsatt och öva på de för att få in tekniken, fast idag med helt andra blommor, och utav dem skulle vi skapa buketter som skulle vara stora med hög volym.
*
Det är så kul, men jag är ganska självkritisk, jag vill att det ska bli perfekt på en gång, fast att jag vet att det egentligen är omöjligt, vi har ju som sagt bara hållt på i en vecka, så det är nått som jag får sluta med, men några blev jag ändå nöjd med:)
*
*
*
Sedan efter vi övat under förmiddagen var det dags för en ny utmaning.
Redesbukett heter det. Då gör man ett rede med hjälp utav björkgrenar som man sedan kan göra i olika former, men vi gjorde en rund ring och band ihop den med färgad spoltråd.
*
Här ser ni min konstruktion
*
*
*
Jag kan säga att jag svor i mitt huvud ett antal gånger innan jag fick ihop det bra, men tillslut så:)
Såhär blev resultatet. Redet blir alltså som en del av buketten, den ska alltså inte gömmas.
<3
Veckorna går fort, i morgon är det redan fredag och då ska vi öppna våran lilla butik vi har i skolan, det ska bli spännande.
<3

Ha det bäst
Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Elin

Så fin du är vännen :) ♥

2011-09-13 @ 22:02:45
URL: http://elingabriella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0