Valt rätt!

"If we could see the miracle of a singel flower clearly, our whole life will change"

Hej på er, vi har gjort så mycket de senaste så tänkte att det får bli ett litet bildregn:)
Det är forfarande så otroligt roligt i skolan, jag trivs verkligen och känner bara mer och mer att jag har valt rätt, och de känns så bra. Sen tror jag att när man trivs så bra i skolan med alla tjejerna så kan man inte tycka de andra är tråkigt, klart det är kämpigt ibland men de kan ju inte gå bra jämt, tyvärr;P haha! Men vi skrattar verkligen varje dag i skolan och det tycker jag är viktigt att man har roligt, speciellt när man är så koncentrerad hela tiden och det kan vara tufft, då behöver man lite skratt emellanåt:)
Och nu framöver ska vi även åka på lite mässor det ska bli roligt, vi ska tex på bröllopsmässan den 19.e februari.
Veckan som kommer nu ska vi göra Alla hjärtansdag binderier och det ser jag fram emot, ska göra jätte roliga saker, ska bli kul och visa de sen:)
Men nu kommer de lite bilder på de jag gjort de senaste!

'
Lite små pyssel hemma:)

Blev så fint hemma:)

För två veckor sedan så skulle vi gå igenom den transparanta stilarten och då skulle vi göra en lampa, det trodde men inte man skulle få göra, en väldight rolig uppgift i alla fall:)
I början hade jag riktig idé torka men sen så flödade idéerna och blev jätte nöjd med resultatet!
Den transparanta stilarten ska vara lekande och luftig, klar dominans av linjer, den ska vara material eller blommrik, ska innehålla glas, speglar, plexiglas osv. Stilarten ska även vara lekfull, underhållande, humoristisk.
Ja den är väldigt speciell, men väldigt rolig:)
Och jag älskade verkligen min lampa, trodde aldrig jag skulle bli så nöjd men älskar den verkligen och att jag gjort den fattar jag knappt, så nu har den fått en plats i mitt kök, saknas bara några ljus sen så är den helt klar! Här har jag även tagit bort blommorna och fjärillarna, kände att de inte passade hemma:)

Vi har även börjat våran exponeringskurs, super kul! Så vi skulle fräscha upp våra exponeringar vi har i skolan. Så blev vi indelade i två grupper. Våran grupp blev jag, Anna B och Jennifer:) och vi fick färgen rosa och sedan skulle det vara vårinspirerat. Först tänkte vi NEJ med färgen, men blev väldigt lyckat, vi fick till det väldigt bra! Här har jag gjort planteringar medans de andra satte upp tapet och fixade i exponeringen.

Så blev resultatet! Här vill man ju absolut sätta sig ner:)
Tjejerna va grymma som kom att bygga upp en miljö, man får verkligen en känsla av våren när det börjar bli varmt och sitta mot en solvägg:)

Förra helgen hade de studiebesök på skolan, så de skulle ha en bjudning så då fick vi testa på att göra glammelierosor som skulle smycka bordena. Skit häftigt!
Här har jag tagit en ros och satt ihop den lite med små mälor av rostråd, för att de yttersta bladen inte ska sticka ut och för att helheten ska bli bättre.

Sedan har man tagit en annan ros och tagit av alla bladen, på bilden har jag limmat och sedan ska jag sätta fast ett blad utav de som ligger under. Och så håller man på så tills man fått den stl man vill ha.

Så här ser det ut underifrån, men de syns inte sen.

Och här är det slutresultatet, väldigt häftigt:)
Jag hann med några stycken:) men häftigt att man kan göra så!

Denna veckan har vi fortsatt med brudbuketter fast denna veckan skulle vi göra efter bild och inte efter lärare!
Tyvärr han jag bara med en, men glad att jag valde denna bilden, för den va pysslig, så roligt att få testa:)
Detta är en engelsk klase!

Först började man göra en MASSA knippen både stora och små knippen, med både blandade och enskilda blommor.

Här har jag börjat linda ihop knytena, man tog först en skafttråd och lindade floratejp runt för att ha som en stomme, sedan lindade man på knippena. Dom små knippena först sedan kunde man ta lite tjockare och tjockare och viktigt att se så de blir lika form på båda sidorna. En smula pilligt men gick:)

Här har jag gjort min snabel klar:) Den blev ganska spettsig tycker jag, och väldigt grön som att alströmerian inte hade slått ut än.

Här har jag satt på den i min hållare, och den limmar man fast i handtaget, den blev ju ganska tung så tog en liten stund innan den satt fast! Sedan var det att bygga ihop buketten.

Här har vi en klar underdel, de jag ska tänka på till nästa gång är att få bladen lite snyggare som är i "droppen".

Och här har vi slutresultatet! Trodde aldrig jag skulle bli klar, men de som tog tid va att göra alla knippena, när man väl kom igång med buketten så flöt de på bra:) Jag blev verkligen super nöjd med slutresultatet, så stolt över mig själv! Sedan har jag även gjort ett corsage (det mannen har i sin bröstficka) som matchar buketten så mannen också har nått fint:)

Ja det var det:) Nu ska jag sätta mig och plugga lite latinska blommor läxförhör på tisdag:)
Hoppas alla haft en bra helg!
Puss & Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0