Inte långt kvar!!

Ja vart dålig uppdatering.. Vart så mycket och helt glömt bort!
Vi har gjort så sjukt mycket och även varit ute på praktik och nu är det bara 2,5 vecka kvar i skolan! Helt galet vad fort tiden gått, men man har lärt sig så mycket och haft det såå roligt samtdigt som det varit tufft visa perioder och en sista tuff period vi går in i nu, Examensproven! Men de ska vi allt fixa:)
Kommer kännas så konstigt att inte gå till skolan, och speciellt tråkigt att inte träffa tjejerna varje dag.. Men vissa kommer man ju absolut ha fortsatt kontakt med<3

På min praktik var jag i Skara på blomsterlandet. Där trivdes jag riktigt bra, det är inte samma som blomsterlandet i Skövde, så har ingen varit där så rekomenderar jag det verkligen! De har så mycket, allt från trädgård till snitt till heminredning och heminredningen är mycket större än i Skövde, så älskar man inredning ska man åka dit:)
Denna fick jag sedan utav dom när jag slutade:)
Lite smakprov av vad jag fick göra på praktiken!!
Sen har vi gjort massa i skolan, så tänkte visa lite i alla fall:)
I kursen småföretagande och projekt och företagande så skulle man starta sin egna företag. Jag, Anna och Malin jobbade ihop. Och detta är vårat flygblad. Vi fick även ha öppet en dag i skolan där vi fick göra saker som vi skulle ha om vi skulle ha en butik på riktigt! Så otroligt rolig dag, det var tufft innan, det är verkligen mycket man ska tänka och göra innan man öppnar nått eget så det var kul att få testa och se hur det fungerar.

I april åkte detta härliga gäng till Elmia, för att stå där i 2 dagar på bilmässan! Va roligt vi hade. Vi hade ett samarbete med Haga limo i Töreboda och våran uppgift var då att smycka limosinen. Sen prata med folk som kom förbi. Självklart gick vi runt och kollade på allt. Jag har aldrig varit på bilmässan förut så var riktigt roligt. Och det var sjukt mycket folk. En riktigt rolig helg och bo på hotell va ju inte fel när jag och Jenny även fick sviten va ju inte tråkigt;) Men ändå så trängde vi oss in i de andras rum och åt godis och hade en riktigt mysig helg!

För några veckor sen hade vi även ett roligt sammarbete med mediaprogrammet på västerhöjd.
Vi skulle göra dekorationer i form av tex, paraply, hårdekorationer, flaskdekorationer ja fantasin fick flöda. Sen fick åtta av oss tjejer vara modeller och jag blev en av dem:) Så först fick tjejer som går stylistutbildning i stan fixa smink och håret, sedan fick vi låna klänningar från Kristinaboden i stan. Och sedan fotograferade mediaprogrammet oss i fyra olika miljöer. Två studio bilder sedan var ett utomhus och ett inomhus i ett hotellrum.
Det var en så otroligt rolig dag, det var som att uppleva sin bal igen, man kände sig som en riktig prinsessa:)
Till mig så gjorde vi en käpp som jag lindade hjärtan på tråd och satte en Anastasia på med fina fjärillar. Sedan gjorde Malin ett strumpband;P till mig och klädde de med brudslöja och även där fjärillar. Sen hade jag lite brudslöja i håret. Sen ska vi få bilderna från fotograferingen, så då ska jag visa hur de blev:) Men lite smakprov här på en helt fantastisk rolig dag!!


Om 1,5 vecka är det dags för examensprov så nu har vi fått börja öva lite inför dem.
Här är en begravningsdekoraton med paralell stickteknik. Man fick välja mellan den och en med radiellstickteknik. Jag missade när dom gjorde denna sist, så kände jag ville göra den, visst den var inte svår men kan vara bra att ha gjort den ifall den skulle komma på examensprovet.
Sen fick vi även göra en liggande begravningsdekoration, och det var skönt att få göra den en gång.
Så nu är det bara bröllopsbinderi vi ska göra nästa vecka innan det är dags för examensprov!

Ja de var lite uppdatering:)
Och blir skärpning nu in i det sista! Hoppas alla har en underbar helg nu.
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0